Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

pátek 12. listopadu 2010

Můj a Bořkův cukrářský (ne)um

Musím napsat o tom, jak jsem předevčírem zápasila s Bořkem stavitelem. Postup na tzv. 2,5D dort jsem našla v minulém čísle časopisu Dortomanie. Postup na Bořka a zejméně jeho košili jsem na šla na foru Dortomanie, ZDE. Celý Bořek by se na můj dort zřejmě nevešel a tak jsem se rozhodla, že nebude mít nohy. A pak co s tím páskem a hlavně tím nařadím? Nebude mít nohy, pásek ani nářadí! To bude jednoduché, jen udělat tu kostkovanou košili.

Z punčoviny jsem vymodelovala tělo, ale v závěru teda vypadal, jako kdyby místo práce hodně jedl. No, posuďte sami. Pak jsem celý dort potáhla zelenou potahovací hmotou, začala se trochu trhat, ale to pořád nebylo nic hrozného. Dala jsem se do pletení kostkované košile (první dva obrázky vlevo) a vypadala pořád hezky. Ale když jsem ji chtěla obléknout Bořkovi, bylo z ní rázem to, co vidíte na prvním obrázku vpravo.

Nevzdala jsem se a ty čtverečky na něj nějak naskládala, Pak jsem dodělala kalhoty, helmu a přece jen mu ten pásek docela chyběl. Tak jsem obarvila béžovou a hnědou hmotu, pásek byl rázem na světě. Jen to nářádí tedy někde ztratil cestou. Zbývalo jen dodělat ruce, uši, dokreslit obličej a Bořek byl na světě.

Mléčný marcipán se zkrátka při potahování složitější tvarů celkem trhá. Možná už přišel čas, abych vyzkoušela nějakou profesionální cukřářskou hmotu. Dívala jsem se na White icing a zase tak velký cenový rozdíl mezi ní a výrobou mléčného marcipánu nebude.

Jsou si ale nakonec docela podobní, co říkáte?

A myslím, že nejnovější Bořek je originálu více podobný než ten, kterého jsem dělala před půl rokem. :-)

2 komentáře:

  1. Dobrý den, prosím vás mohu se zeptat, ty červeno-oranžové pásky jak jste je sehnala nebo z čeho se vyrábí? Jde čistě jen o ty cukrářské pásky co se dají koupit v cukrárně pro děti?

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, pásky nejsou nikde koupené. Byl to vyválený mléčný marcipán nakrájený na plátky. :-) Ale po této špatné zkušenosti jsem začala používat místo mléčného marcipánu potahovací hmotu K2 a nemohu si ji vynachválit.

    OdpovědětVymazat