Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

neděle 12. prosince 2010

PĚT nepečených druhů

Nedostatek cukroví se dá zachránit na poslední chvíli nepečenými druhy. A o tom je můj dnešní článek, který je poslední s mými recepty na cukroví...

Pátým kouskem cukroví v tom článku jsou Fíkové bonbony. Recept jsem objevila předloni v časopise Ona dnes, opsala jsem si pouze suroviny, uplácala jsem těsto a vykrojené tvary jsem položila na plech. Nějak jsem si zapomněla přečíst, že se jedná o nepečené cukroví a že se mělo nechat ztuhnout. Nicméně jsem bonbony upekla a byly tak dobré, že zmizely ještě před Vánoci a pekla jsem je znovu z dvojité dávky...


(1) Kuličky se skořicí
Potřebujeme: 60g másla, 100g perníku, 80g moučkového cukru, 1 vanilkový cukr, 3 lžíce silné kávy, 3 lžíce skořice na obalení, 80g moučkového cukru na obalení
Perník najemno nastrouháme, přidáme změklé máslo, moučkový a vanilkový cukr, kávu, necháme vychladit. Tvoříme kuličky a obalujeme ve skořici a cukru.

(2) Marcipánové kuličky s mandlemi
Potřebujeme: 150g marcipánu, 40g loupaných mandlí, 100g bílé čokolády, 30g ztuženého tuku, 100g mandlí na obalení
Oloupanou mandli obalíme v marcipánu, namočíme v čokoládě a obalíme v nasekaných mandlích.

(3) Švestkové bonbony
Potřebujeme: 100g másla, 35g moučkového cukru, 7 sušených švestek, 40g mletých piškotů, 1 lžička rumu, 1 lžíce povidel, 100g nasekaných lískových ořechů
Máslo lehce vyšleháme, přidáme cukr a piškoty. Přimícháme nasekané švestky, rum, povidla a necháme v lednici odležet. Z těsta tvoříme kuličky a obalujeme je v nasekaných oříšcích.

(4) Kokosové bonbony se sektem
Potřebujeme: 240g moučkového cukru, 100g strouhaného kokosu, 80g másla, 2 lžíce sektu, 100g moučkového cukru (kokosu) na obalení
Všechny suroviny smícháme, necháme těsto odležet, pak děláme malé kuličky a obalujeme v cukru. Můžeme obalit i v kokosu.

(5) Fíkové bonbony
Potřebujeme: 2 žloutky, 160g moučkového cukru, 120g mletých lískových ořechů, 120g sekaných fíků, 40 oloupaných mandlí
Ze všech surovin, kromě mandlí, zpracujeme těsto, které vyválíme přes potravinářskou folii, aby se nelepilo. Vykrajujeme oválky, kapky nebo kolečka a do každého kousku vtiskneme polovinu mandle. Sušíme v troubě při 100 stupních 5-10 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat