Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

neděle 30. ledna 2011

Buchty jako z pekárny

Stavíte se ráno při cestě do práce nebo do školy v pekárně a koupíte si tam nějakou dobrou čerstvou buchtu. Já mám ráda třeba meruňkovou mřížku. Jednou jsem po cestě v tramvaji s buchtou v ruce přemýšlela nad tím, jak se ta mřížka vlastně dělá? Přišla jsem na to až večer, když jsem zapátrala na internetu. Existuje skvělá vychytávka - mřížkový váleček. Pořídila jsem ho v domácích potřebách a od té doby si čas od času mohu dopřát meruňkovou mřížku doma. A pokud jsem ji kdy dala někomu ochutnat, nikdo mi nechtěl věřit, že jsem to pekla doma...


Vlastně na tom nic není, příprava zabere asi 20 minut a pečení 10 minut. Jen si musíte pořídit ten váleček. Stál asi 80 korun, takže nebyl ani drahý. Potřebujeme jen listové těsto, půlku hustějšího pudingu, meruňkovou marmeládu a moučkový cukr.

Těsto rozdělíme na polovinu, vyválíme první plát a ten rozdělíme na obdélníky (já jich dělám 8). Obdélníky položíme na plech, každý potřeme pudingem a dáme na něj lžíci marmelády. Puding se tam dává proto, aby marmeláda nevytekla. Vyválíme druhý plát, který přejedeme válečkem a poté opět rozdělíme na stejný počet obdélníků. Obdélník naříznutý válečkem natáhneme a máme mřížku, kterou pevně přitiskneme na obdélníky na plechu. Pečeme dozlatova při 200 stupních a po vytažení z trouby pocukrujeme.

3 komentáře:

  1. Další lákavá a hlavně jednoduchá dobrůtka. Nevím, co už na to řekne moje váha, ale zaručeně vyzkouším, díky Marti.

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá nááádherně!!! Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  3. Panečku, to vypadá jednoduše a hlavně dobře!

    OdpovědětVymazat