Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

středa 27. dubna 2011

O barvení velikonočních vajíček

Velikonoce už jsou jednoznačně za námi, ale já musím tento článek napsat. Barvení velikonočních vajíček uvařených natvrdo se mi letos příliš nepovedlo. Byla flekatá a prostě řečeno "škaredá".


Po tom nevydařeném pokusu jsem si na papírek sepsala, co jsem udělala špatně a čeho se mám do příště vyvarovat. Já bych to totiž za ten rok zase zapomněla. Nakonec jsem si řekla, že by se ty mé rady mohly hodit někomu dalšímu.

Měla jsem tekuté barvy, zkoušela jsem na vajíčka dávat gumičky, ale ony příliš nedržely.


Tak tady mých několik poznatků, rad a tipů:
  • razítko z koupených vajec se dá umýt octem
  • při vaření vajec se do vody přidá sůl, aby skořápky nepraskly
  • je dobré po celou dobu barvení mít gumové rukavice
  • do sklenice s barvou po jednom vajíčku a nenechat vajíčko stát - odlepovat ho ode dna
  • gumičky na vajíčka jen černé, tlusté, které nesklouznou pryč
  • vajíčka se vyleští sádlem - dodá jim lesk
A příští rok vyzkouším i ty mramorované barvy, moc jsem si na ně netroufla...

8 komentářů:

  1. diky za tipy. Nahodou ty cerveny a modry vypadaji moc hezky. Já zase řeším, kde v anglii sehnat bílý vejce :( nechápu, že zdejší slepice snáší jenom vejce s hnědou skořápkou.

    OdpovědětVymazat
  2. jj,toto všechno znám, proto nepoužívám už žádná barviva, ale přírodní cibulový vývar(ze slupek), což je nejlepší. Je to nejen biologické, ale nikdy se nemůže stát, že by obarvené vajíčko bylo flekaté. Jako ozdobu používám různé bylinky, které přidrží na vajíčku gáza nebo kousky starých silon.punčocháčů. Takto obalené syrové vejce vhodím do vývaru a vařím natvrdo. Po uvaření gázu i s bylinkou sundám, ještě teplé namastím kouskem špeku, sádlem či olejem.

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé, ta razítka jsem taky nemohla sundat...díky:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, i české slepice nejspíš snáší vejce s hnědou skořápkou. Bílé prodávájí jen před Velikonocemi a je na nich polské razítko...

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za užitečné rady. Jen to všechno nezapomenout!

    OdpovědětVymazat
  6. jsou to velmi užitečné rady, i já jsem již zjistila že když pracuju s barvama tak jedině v rukavicích, opravdu se na mě lidi dívají divně když mám zelený ruce :D:D:D

    OdpovědětVymazat
  7. Odstranění barvy z vajíček samotným octem je dosti obtížné, či téměř nemožné. Udělal jsem proto náhodný pokus s citronovou šťávou a ejhle - barva razítka téměř zmizela. Zbylé stopy razítka se potom dají snadno právě tím octem odstranit ! Pěkné Velikonoce !

    OdpovědětVymazat