Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

sobota 21. května 2011

Americké muffiny

Muffin je pečivo menších rozměrů, které se vejde akorát do dlaně jednoho člověka a je určeno ke konzumaci jednou osobou v rámci jednoho posezení. Často se podává v papírových pohárcích, které se vyrábí přímo pro tyto účely. Předchůdce pochází z Anglie, ale ty muffiny, které připomínají maličké dortíky a se kterými se u nás setkáme nejčastěji, pochází z Ameriky.

V našich českých kuchařkách, ať už v časopisech, knihách či na Internetu, najdeme na muffiny spoustu receptů. Pokud jste nějaký recept na muffiny vyzkoušeli, možná se vám stalo, že se papírový košíček rozjel a váš dortíček ztratil požadovaný tvar. A to by se u toho originálního amerického receptu určitě stát nemělo. A určitě by měl stačit jeden košíček, není třeba jich dávat více do sebe...


Na cca. 20 muffinů potřebujeme: 250g hladké mouky, 150g moučkového cukru, 80ml mléka, 90g změklého másla, lžička jedlé sody, 2 lžičky prášku do pečiva, vanilkový cukr.

Postup: Másla vyšleháme s moučkovým a vanilkovým cukrem a postupně přidáváme vlažné mléko a prosátou mouku se sodou a práškem do pečiva. Vše zpracujeme elektrickým šlehačem. Poté plníme košíčky těstem do 3/4 košíčku.

Do těsta lze přidat kousky čokolády, oříšků nebo ovoce.

Já jsem do těsta přidala kousky bílé čokolády a muffiny jsem potom polila modrou citronovou polevou a ozdobila hvězdičkami z marcipánu.

4 komentáře:

  1. To vypadá lákavě, ještě jsem je nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, tak ty určitě vyzkouším, vypadají super .. pěknou neděli .. Denisa

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, tak ty určitě vyzkouším. Už se na to těším, snad je zvládnu! Krásnou neděli ;-). Vivi

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, už jsem je chtěla mnohokrát zkoušet se Sárinkou, ale vždy mě odradil ten prášek do pečiva, nedělá nám dobře. Ve zdravé výživě prý mají nějaký "zdravější", ale pořád tak nějak není cesta kolem. S tou bílou čokoládou jsi mě ale navnadila, to musí být mňamka!!!!!

    OdpovědětVymazat