Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

středa 8. června 2011

Jahodová sezóna

Také chodíte z obchodu s ovocem a z trhů s plnými košíky jahod a také už nevíte co s nimi? Podělím se s vámi hned o tři moc chutné nápady.

Mandlový koláč s jahodami
Potřebujeme (na koláčovou formu o průměru 22cm): 150g polohrubé mouky, 150g krupicového cukru, 3 vejce, 3 lžíce horké vody, 3 lžíce oleje, 1/2 lžíce prášku do pečiva, 200g jahod, 100g mandlových lupínků, jahodovou marmeládu a červené želé v prášku.
Postup: Žloutky vyšleháme s cukrem, poté i s vodou a olejem. Bílky vyšleháme zvlášť a smícháme vše s prosátou moukou a kypřícím práškem. Nakonec do těsta zamícháme polovinu mandlových plátků. Pečeme v troubě zhruba 20-30 minut. Po vychladnutí koláč namažeme jahodovou marmeládou a poklademe plátky jahod. Želé uvaříme podle návodu na obalu a polijeme jahody. Zbytkem želé potřeme okraje koláče a poklademe zbytkem mandlových plátků.


Jahodové pyré
Potřebujeme (na 4 porce):  200g jahod, 150g Pribiňáčku, 150g kysané smetany, moučkový cukr, 2 vanilkové cukry, 2 želatinové plátky
Postup: Jahody namačkáme s vidličkou a přidáme moučkový cukr podle chuti. Pribiňáček se smetanou vyšleháme ručním šlehačem a zpevníme želatinou. Jahody i krém rozdělíme do čtyř pohárků. Dáme vždy vrstvu jahod, vrstvu krému, vrstvu jahod a nakonec vrstvu krému. Já jsem pohárky ozdbila ještě cukrovým zdobením od Dr.Oethera.


Jahodové muffiny
O Amerických muffinech jsem psala nedávno tady. Nyní jsem do poloviny základního receptu přidala 200g jahod nakrájených na kostičky.

3 komentáře:

  1. V prvním receptu jsem vynechala 3 vejce - doplněno a všem se omlouvám. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, koláč s jahodami děláváme, zaujalo mne to pyré. To určitě vyzkoušíme, díky za tip.

    OdpovědětVymazat