Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

středa 15. června 2011

O potahovacích hmotách na dorty

Doposud jsem měla možnost vyzkoušet dvě potahovací hmoty. Dříve jsem používala domácí mléčný marcipán, který je na potahování dobrý, ale při složitějších tvarech se začne trhat. Modeluje se z něj ovšem skvěle. Když jsem se rozhodla, že zkusím nějakou profesionální potahovací hmotu, koupila jsem si před pár měsíci maďarskou potahovací hmotu K2. Hned poprvé jsem s ní byla moc spokojená. Natahuje se jako žvýkačka nebo jako plastelína a vůbec se netrhá. Dá se s ní bez problému potáhnout jakýkoli tvar.


Když jsem šla minulý týden pro nové balení "ká dvojky", k mému velkému překvapení neměli v obchodě s cukrářskými potřebami ani jedno. Tak co teď? Paní mi doporučila krabici fondánové hmoty Wilton se slovy, že je to podobné a že se z toho dá i modelovat. Jen cena byla trochu vyšší. Ale co, třeba tím budu mít zase trochu nakročeno k profesionálům. Je třeba zmínit, že profesionální hmoty, barvičky i nástroje, dělají dorty lepšími. Hned jsem doma vyzkoušela, jak se z té nové hmoty modeluje a bylo to parádní.


Chvíli jsem si říkala, že se snad ke "ká dvojce" už nevrátím. Ten fondán šel dokonce snadněji vyválet. Ale když jsem začala potahovat dort, začal se trhat a praskat jako mléčný marcipán. Na dortu to nakonec nebylo moc poznat, ale na fotkách je to vidět.


To, že neměli "ká dvojku", kterou jsem si oblíbila, za mě vyřešilo velké dilema. Chtěla jsem něco profesionálnějšího na tvorbu figurek a podobných 3D dekorací na dort než je mléčný marcipán. A teď už to mám, je to fondánová hmota Wilton. O víkendu se mi bude hodit na jeden 3D dort. A jaký? To se nechte zatím překvapit. :-)

1 komentář:

  1. Marti, díky za podělení se o zkušenosti, v těchto neprobádaných vodách je každá rada dobrá.

    OdpovědětVymazat