Chcete-li si prohlédnout všechny mé výtvory,
klikněte ZDE NA GALERII.

pátek 19. srpna 2011

Borůvkový koláč s tvarohem

Sezóna letního ovoce je už skoro pryč a já jsem stačila upéct jen tento borůvkový koláč. Jedli jsme ho ještě teplý, ale studený pak chutnal mnohem lépe.


A tady je recept...

Těsto: 200g polohrubé mouky, 100g Hery, 60g moučkového cukru, 100g Hery, 1 žloutek, lžíce mléka, lžička citronové šťávy
Tvaroh: 250g měkkého tvaru, 100g moučkového cukru, 1 celé vejce, vanilkový cukr, lžíce másla
Drobenka: 80g polohrubé mouky, 80g moučkového cukru, 2 lžíce másla, 200g borůvek


Vypracujeme tuhé těsto a necháme ho hodinu v ledničce odpočinout. Poté vyšleháme tvarohovou náplň. Vyválíme těsto a vložíme do dortové formy. Je dobré ho válet na igelitu, lépe se pak přenáší. Koláč naplníme tvarohem a dáme péct do trouby na 180 stupňů. Počkáme, až okraje těsta zrůžoví, koláč vytáhneme, přidáme borůvky, posypeme drobenkou a necháme dopéct.

5 komentářů:

  1. Vypadá luxusně! Snesl by i mražené borůvky? Asi ne, viď.

    OdpovědětVymazat
  2. Mražené borůvky koláč určitě zvládne. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, děkuji, tak jestli se někdy dokopu k pokusu, dám vědět:-) já jsem s tím pečením na štíru:-(

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, to bych snad mohla taky zvládnout, jsem na tom podobně jako Kopretina:-). Jen tiše koukám, slintám a říkám si, jednou bych taky mohla....Vypadá to dobřeeeeeeee.

    OdpovědětVymazat